2013. május 7., kedd

§ Gondolat

Itt lenne az ami lehet egy pár embernél kicsapja a biztosítékot... 

Amikor barátkozom egy olyan személlyel illetve személyekkel akik mások mint én / mi az átlag emberek furcsán néznek rám. Kérdezik: Hogy tudsz ezzel mutatkozni? - Megdöbbenve csak megcsóválom a fejem. Majd amikor a tekintetem visszaszegezem a barátaimra eltorzul arcokat látok. Néhány ember nem tudja mit ejt ki a száján. Azért mert ők mások még nem kellene ítélkezni, de persze manapság csak egy vélemény van a Romákról. Én ezt nem hinném. A barátaim olyanok akik kiállnak értem szintén Romák, és tényleg olyanok nekem mint a testvéreim. Más kultúrából származnak, és igen vannak közüllök olyanok akik rosszat tesznek de amúgy a mi közösségünk sem különb. Van, hogy egy 'magyar' ember sokkal rosszabb mint 3 'roma'. A világban manapság rasszizmus van és elítélik a barna bőrüeket vagy azokat akiknek más a kultúrájuk. Én nem érzem cikinek vagy égőnek ha velük vagyok mert EMBEREK! Nem különbek mint mi és mi sem vagyunk különbek tőlük! Sok ilyen barátom volt aki Roma de nem érdekel, hogy mások mit gondolnak! Rasszizmus van már a világban de az emberek nem gondolkoznak azon, hogy egy Roma fiúnak, lánynak, illetve családnak, hogy esik ha le ( elnézést a csúnya beszédért) ' büdös cigány'-ozzák őket. Nem értem miért van előítélet. Csak az emberek néha átérezhetnék másoknak a fájdalmát vagy meggondolhatnák azt amit kiejtenek a szájukon. Egyformák vagyunk és egyenlőek! Ha nem tudod elfogadni a másikat akkor legalább ne nyilvánulj meg, és főleg ne mondj róluk rosszat, ha te magad is pont olyan vagy! Mert könnyű másokban hibát találni!. Ez nem felvilágosítás akart lenni meg nem is fellázadás. Csak szerettem volna közölni, hogy milyen összetartó a közösségünk, az emberiség! Itélkezünk néha van alapja, de sokszor nincs. Nem védeni akarok csak azt, hogy fogadjuk el a másikat olyannak amilyen, bőrszín és származás nélkül!

Idézet: ' Más szemében meglátod a szálkát de a sajátodban a gerendát sem veszed észre! '






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése